torsdag den 23. juli 2009

Sommer sortiment

Jeg har snedket en omgang varer til salg når jeg er ude og middelalder. Det er mest værktøj til vævning, men også lidt trænåle til nålebinding og messingnåle til pynt og syning.


Fra ventstre til højre er der tale om, vævespjæld, nålebindingsnåle, mini-båndvæv, 2 størrelser skytter, brikker og messingnåle. Jeg har også begivet mig ud på nye vande, jeg har lavet et par historiske brætspil i lækker bøg og med nøddetræ.


De små spil er forskellige designs af haretavl, et fint gammelt middelalderspil med dyr der jagter hinanden. De store er Daldøs, som er bedre beskrevet her, men det er et glimrende lille spil.

Desuden har jeg planer om at opgradere mine varer, det næste bliver at lave skytter i bøgetræ, mit nye yndlingsmateriale. Der er også et par spil mere, hvis jeg får fat i nogen bredere stykke træ end bare 10 cm. Så hvis der er nogen der har adgang til hårdt europæisk træ af enhver slags er jeg interesseret i at købe det. Alle de færdige varer er til salg, specialbestillinger eller byttehandler er også velkomne.

1 kommentar:

Peter Michaelsen sagde ...

Det er nogle fine spil, du har lavet, og det glæder mig, at du er med til at udbrede kendskabet til de gamle brætspil!
Peter Michaelsen
(forfatter til flere artikler om emnet)