tirsdag den 24. februar 2009

Sjov med t-shirts

Jeg ville gerne have noget som at jeg selv havde lavet i min julegave til kærestedyret og hun har utrykt at hun er glad for de tentakelmonstre jeg tegner en gang imellem. Så jeg lavede et par t-shirts til hende.

Først har jeg tegnet et motiv, scannet det og bygget det om til vektorgrafik på computeren. Det blev så printet på transferpapir der så blev presset over på en standard t-shirt fra H&M.


Den anden krævede lidt mere arbejde. Motivet er malet direkte på t-shirten med tekstilmaling, det tager en del lag at få det helt klart hvidt og pænt. Tilgengæld slipper jeg fri af de begrænsninger der er ved at trykke på tøjet og får mulighed for rigtig at bruge hele formen på kroppen.
Juleaftent blev min kærestes søster så imponeret med resultatet at hun straks bestilte en til hendes egen kærste. Hun var ikke helt sikker på motivet ud over at det skulle være noget med enten vikinger eller myreslugere, så jeg malede begge dele. Igen går motivet hele vejen rundt om torsoen.
Det er meget sjovt at lave denne her slags design, det kan være jeg finder på mere senere.

2 kommentarer:

Louise sagde ...

Hvor de de fine Oliver...det er da ligefør at du skal sætte dem i produktion. Den med vikingerne og myrerslugeren er uvuderlig! :0)

Anonym sagde ...

Hej Oliver
Jeg kom ind på din side fordi jeg søgte på "sjov med t-shirts". Og så strøg jeg lige ind på dette indlæg. De er bare fede. Jeg bliver så inspireret. Så nu vil jeg prøve at få bagdelen med mig og skaffe noget transferpapir. Mon det holder godt nok i vask?

Imponerende med den du har malet. Det må være svært. Stoffet gi'r sig vel noget?

Nå, men ... jeg fandt jo ud af at du er et festfyrværkeri at spændende håndværksnørklerier. Temmelig middelalderlig (det var en kompliment).

Skoene du har lavet er bare SÅ smukke. Ville ønske jeg turde kaste mig ud i sådan noget. Min kone ville elske et par. men jeg er ikke modig nok.

Så jeg sniger mig bare herind en gang imellem og kigger på alt det du kan!

Kan se du tager til Middelaldermarkeder. Kommer du også til Horsens? Som tilskuer eller handlende?

Nå.. plidder pladder. Jeg ville bare sig at jeg synes dine ting er virkelig lækre.

:-) Vita